Praca: Anotacja gramatyczna tekstów łacińskich

Projekt „Elektroniczny korpus polskiej łaciny średniowiecznej” poszukuje 3 osób do pracy przy anotacji gramatycznej tekstów.

Na czym polega praca?

Państwa praca będzie polegać na ręcznej anotacji łacińskich tekstów stworzonych w średniowieczu. Anotator określa część mowy, formę oraz funkcję składniową wyrazów występujących w tekście.

Czego wymagamy

1. Od Kandydatów wymagamy:
• znakomitej znajomości języka łacińskiego (przyjmujemy zgłoszenia od osób, które uzyskały przynajmniej licencjat filologii klasycznej lub łacińskiej);
• bardzo dobrej znajomości gramatyki opisowej i składni języka łacińskiego wykraczającej poza tzw. gramatyki szkolne;
• systematyczności i dokładności;
• sprawnej obsługi komputera.

2. Dodatkowymi atutami będą:
• doświadczenie w pracy nad tekstami średniowiecznymi,
• zainteresowania językoznawcze,
• gotowość promocji projektu w swoim środowisku naukowym.

3. Jednym z celów projektu finansowanego ze środków NPRH jest wsparcie rozwoju młodych kadr, dlatego w procesie rekrutacji pierwszeństwo mieć będą badacze na wczesnym etapie kariery, tj. doktoranci oraz doktorzy do 5 lat po obronie pracy. Zgłoszenia studentów nie będą rozpatrywane.

3. Z wybranymi kandydatami przeprowadzimy krótką rozmowę kwalifikacyjną, podczas której ocenimy znajomość gramatyki oraz składni łacińskiej.

Warunki pracy

1. Prace rozpoczynamy w marcu 2022 r. Na początku lutego przeprowadzimy rozmowy kwalifikacyjne z wybranymi kandydatami, w połowie lutego natomiast odbędą się szkolenia z zakresu anotacji.
2. Wykonawcy pracować będą zdalnie. Cykliczne spotkania zespołu odbywać się będą przez Internet w dogodnych dla anotatorów godzinach. W razie możliwości zorganizujemy także spotkanie stacjonarne.
3. Zatrudniamy na podstawie umowy o dzieło. Wynagrodzenie w wysokości 3000 zł brutto za opracowanie wskazanej części tekstów wypłacamy w odstępach dwumiesięcznych na podstawie rezultatów wykonanych prac. Z dotychczasowego doświadczenia wynika, że realizacja zadania wymaga orientacyjnie 30-40 godzin.

Jak wziąć udział w projekcie

1. Prosimy o nadsyłanie zgłoszeń w terminie do 28 stycznia 2022 r. drogą elektroniczną na adres: fontes@ijp.pan.pl. Konkurs będziemy prowadzić do czasu wyłonienia kandydatów, a o zakończeniu rekrutacji poinformujemy na stronie https://scriptores.pl/efontes. Ewentualne pytania można kierować na adres kierownika projektu (krzysztof.nowak@ijp.pan.pl).

2. Wiadomość elektroniczna powinna zawierać:
a. przedstawienie motywacji Kandydata,
b. załączniki:

  • CV z uwzględnieniem przede wszystkim: wykształcenia, doświadczenia i umiejętności w zakresie opisanym powyżej, przebiegu dotychczasowej kariery naukowej oraz udziału w podobnych projektach;
  • podpisany i zeskanowany formularz „Informacji dot. przetwarzania danych osobowych w procesie rekrutacji” w IJP PAN, dostępnej na stronie internetowej IJP PAN.

Ogłoszenie w wersji do pobrania: plik PDF